Tillbehör

Recension: Witcher 3 på Nintendo Switch är en imponerande framgång

Jag minns att jag var stolt över 2006 när Bethesda meddelade The Elder Scrolls Travels: Oblivion skulle komma till PSP. Innerst inne visste han att det inte var samma spel som spelet som skulle spelas på konsoler och inte skulle ha en verklig öppen värld. Han var fortfarande upphetsad över möjligheten att öppna dörren för att öppna världsspel på handhållna enheter. Tyvärr kom detta spel aldrig.

Innovationen i denna genre inom bärbara datorer har bleknat genom åren, men jag är fortfarande imponerad av att Bethesda kunde pressa hela Skyrim på Switch och sedan spela det var som helst borta från mitt hem. .

Men Witcher 3 är på en annan nivå. Det var redan imponerande när det släpptes 2015, ett av de rikaste innehållsspelen som finns tillgängliga och utan dess två fantastiska utvidgningar Hearts of Stone och Blood & Wine. Nu, fyra år senare, kan jag starta samma spel på min Nintendo Switch och spela det från början till slut, inklusive två utvidgningar, oavsett om jag är hemifrån eller vill fortsätta mina äventyr som Geralt på toaletten (en av Switchens bästa egenskaper, förneka inte det).

The Witcher 3 fullständig version

Denna teknik är utmärkt och du kan inte förneka den. Medan det saknar den underbara grafiken hos sina PC- och konsolmotsvar, är det väldigt imponerande att huvudspelet förblir intakt. Detta är inte ett Final Fantasy XV: Pocket Edition-fall där berättelsen förkortas och har en fullständig visuell översyn för att tillgodose systemet och dess begränsningar. Detta är The Witcher 3, komplett och rikt på innehåll, från början till slut.

Jag kommer inte att gå in på detaljer om spelets historia eller spel som jag gjorde 2015, mina två kollegor ger sin kritik för både Hearts of Stone och Blood & Wine, du kan kolla in det genom att klicka på dessa länkar. . Med tanke på att det är samma spel är det säkert att säga att det fortfarande överlever fantastiskt under 2019, och CDPR erbjuder den bästa berättande och strukturen i den kända världen.

Jag vill prata om hur det känns att spela The Witcher 3 på Nintendos bärbara hybridkonsol eftersom jag är säker på att det här bara kan vara den avgörande faktorn för dem som inte har upplevt spelet än eller som äger spelet och vill veta vad det är. de trycker på knappen.

The Witcher 3 fullständig version

The Witcher 3 fullständig version

Visuellt kan den inte hålla ett ljus mot spelkonsolen och dess motsvarigheter på datorn, men trots att den har en lägre upplösning (ännu lägre än Switchens ursprungliga upplösningar på både dockan och handenheten) lyckades den ändå imponera på mig, på ett genomgående mindre kraftfullt system. Det påminde mig om att jag spelade ett spel av denna storlek och omfattning.

Möjligen kan de största förlusterna i optimeringar vara en affärsbrytare för vissa, eftersom The Witcher 3 är känd för sina vackra frodiga skogar, vackra landsbygdslandskap och imponerande arkitektur i sina stora städer. Karaktärsmodellerna ser fortfarande imponerande ut, men det finns definitivt också några optimeringar.

Jag misstänker att i cutscenes där karaktärerna ser bäst ut, används bättre kvalitetsmodeller istället för de som finns när man spelar spelet. Det som driver upp denna misstanke är att de klippta scenerna tenderar att uppleva ett litet ramfall först, vilket ger mig intrycket att spelet har förändrat karaktärsmodeller optimerade för modeller med högre upplösning, vilka klippta scener kan se bra ut oavsett vad.

The Witcher 3 fullständig version

The Witcher 3 fullständig version

På tal om bildhastighet är jag mycket förvånad över att spelet fortsätter ganska bra medan det faktiskt spelas. Medan dykscenerna är helt irriterande och definitivt märkbara, förblev bildfrekvensen låg i både dockat och handhållet läge under spelet. Visst, mer trånga områden som Novigrad kan orsaka några bakslag i mitten av 20-talet, men totalt sett kunde jag inte låta bli att ständigt imponeras av deras natur. Det är ett mycket spelbart spel och bildfrekvensen hindrar inte ditt roliga spel.

Jag kan inte säga att spela med Joy-con är en bekväm upplevelse, särskilt i palmläge, med korta joysticks som gör exakt rörelse mycket mer frustrerande. När du till exempel försöker plundra en kropp måste du stå precis bredvid den, men eftersom joysticksna är så små går jag vanligtvis över kroppen och försöker sedan räta mig. Detta problem var dock borta så snart jag började spela med en professionell kontroller, så det är fler träffar för Nintendo-hårdvara än att spela spel.

Konstigt nog är The Witcher 3 bäst att njuta av som ett handhållet spel, eftersom Switchens mindre skärm döljer några av spelets visuella optimeringar. Detta gäller särskilt om du kommer till det här spelet som har spelat på en större skärm tidigare. En gång på plats är optimeringarna mycket mer uppenbara.

Spel som God of War, Uncharted 4, Gears 5 och till och med den kommande The Last of Us Part 2 är enkelt visuella skärmar för sina respektive system. Det här är de spel du startar när du vill visa dina vänner den visuella troskapen vad dagens konsoler kan åstadkomma. Witcher 3 är på samma nivå, men vice versa. Det är spelet som du kommer att starta när du tar din Switch ur ryggsäcken och visar dina vänner att du faktiskt spelar The Witcher 3 på en bärbar enhet. Medan jag är säker på att detta inte kommer att se nytt ut nu, just nu, 2019, kan jag inte låta bli att bli imponerad av den här porten.

The Witcher 3 fullständig version

The Witcher 3 fullständig version

Jag antar att detta är några scenarier för att ta reda på om The Witcher 3 Complete Edition för Nintendo Switch är rätt köp för dig. Om Switch är din huvudplattform och du aldrig har spelat den förut, uppmuntrar jag dig att ta detta oförglömliga äventyr och aldrig se tillbaka. De som har tillgång till flera konsoler eller datorer kommer också att ha fördelen att de köper spelet i dessa utställningar till ett mycket billigare pris, eftersom den fullständiga versionen säljs för mycket.

Men om du har spelat det tidigare beror frågan på om du har köpt det här spelet för att spela bärbart eller inte. I så fall är det än en gång ett kraftfullt förslag. Men de som har spelat spelet tidigare och vill dyka igen och veta att de kommer att tillbringa större delen av sin tid på att spela på TV-skärmen förväntar sig inte att bli imponerade.

Botón volver arriba

Annonsblockerare upptäckt

Du måste ta bort AD BLOCKER för att fortsätta använda vår webbplats TACK